ЦеSoft
Програмні рішення для бізнесу
+38 (067) 402 85 81
+38 (044) 390 66 16
Телефонуйте з 9:00 до 18:00
Замовити дзвінок
Каталог
  • Усі продукти BAS
    Усі продукти BAS
  • Бухгалтерський та податковий облік
    Бухгалтерський та податковий облік
  • Подача звітності
    Подача звітності
  • Електронний підпис
    Електронний підпис
  • Електронний документообіг
    Електронний документообіг
  • ПРРО
    ПРРО
  • Зарплата та кадри
    Зарплата та кадри
  • Управління торгівлею
    Управління торгівлею
  • Управління підприємством
    Управління підприємством
  • Галузеві рішення
    Галузеві рішення
  • ERP системи
    ERP системи
  • Доопрацювання BAS
    Доопрацювання BAS
  • Антивіруси
    Антивіруси
  • Операційні системи
    Операційні системи
  • Програми для офісу
    Програми для офісу
  • Автоматизація обліку бюджетної сфери
    Автоматизація обліку бюджетної сфери
Акції
2
Послуги
  • Супровід «BAS»
  • IT-аудит
Як придбати
Контакти
Ще
    ЦеSoft
    Каталог
    • Усі продукти BAS
      Усі продукти BAS
    • Бухгалтерський та податковий облік
      Бухгалтерський та податковий облік
    • Подача звітності
      Подача звітності
    • Електронний підпис
      Електронний підпис
    • Електронний документообіг
      Електронний документообіг
    • ПРРО
      ПРРО
    • Зарплата та кадри
      Зарплата та кадри
    • Управління торгівлею
      Управління торгівлею
    • Управління підприємством
      Управління підприємством
    • Галузеві рішення
      Галузеві рішення
    • ERP системи
      ERP системи
    • Доопрацювання BAS
      Доопрацювання BAS
    • Антивіруси
      Антивіруси
    • Операційні системи
      Операційні системи
    • Програми для офісу
      Програми для офісу
    • Автоматизація обліку бюджетної сфери
      Автоматизація обліку бюджетної сфери
    Акції
    2
    Послуги
    • Супровід «BAS»
    • IT-аудит
    Як придбати
    Контакти
    Ще
      ЦеSoft
      Телефоны
      +38 (067) 402 85 81
      +38 (044) 390 66 16
      Заказать звонок
      • Головна
      • Каталог
        • Назад
        • Каталог
        • Усі продукти BAS
        • Бухгалтерський та податковий облік
        • Подача звітності
        • Електронний підпис
        • Електронний документообіг
        • ПРРО
        • Зарплата та кадри
        • Управління торгівлею
        • Управління підприємством
        • Галузеві рішення
        • ERP системи
        • Доопрацювання BAS
        • Антивіруси
        • Операційні системи
        • Програми для офісу
        • Автоматизація обліку бюджетної сфери
      • Акції
      • Послуги
        • Назад
        • Послуги
        • Супровід «BAS»
        • IT-аудит
      • Як придбати
      • Контакти
      • +38 (067) 402 85 81
        • Назад
        • Телефоны
        • +38 (067) 402 85 81
        • +38 (044) 390 66 16
        • Заказать звонок
      Контактная информация
      м.Київ, вул. Є. Сверстюка 11а
      info@cesoft.com.ua

      Перевірки та зміни для єдинників згідного нового Закону 3219-ІХ

      Головна
      -
      Про компанію
      -
      Новини
      -Перевірки та зміни для єдинників згідного нового Закону 3219-ІХ

      Перевірки та зміни для єдинників згідного нового Закону 3219-ІХ

      4 августа 2023

      Про Закон № 3219-IX,  довго всі говорили, як про закон, що поверне систему оподаткування, яка існувала до 24.02.2022 р.

      І от він вже набрав чинності з 01.08.2023 р.

      Пропонуємо розглянути основні зміни, про в ньому йдеться.

      Які перевірки повернулися з 1 серпня 2023 року

      Повернулися планові перевірки, проте не для усіх платників податків.

      Так, тимчасово, на період з 1 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану, до плану-графіка проведення документальних планових перевірок, можуть бути включені тільки платники податків у сферах:

      - виробництва або реалізації підакцизної продукції;

      - організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес);

      - фінансових, платіжних послуг.

      Закон № 3219-IX передбачає, що формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок та внесення змін до нього здійснюються без урахування вимог, передбачених у Податковому кодексі України (ПКУ).

      Мається на увазі, що ПКУ передбачає певні правила формування плану-графіку, до прикладу: до проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства. Відповідно, з 01.08.2023 р. підприємство (наприклад, те, яке займається реалізацією підакцизної продукції) може потрапити до плану-графіку перевірок, без відповідних обмежень, які встановлені ПКУ.

      Які нові підстави для позапланових перевірок

      Закон № 3219-IX дещо розширено перелік підстав проведення документальних позапланових перевірок.

      Так, проведення податкових перевірок в Україні під час війни почало відновлюватися ще в травні 2022 року.

      Зокрема, впродовж 2022 року поступово відновлювались документальні позапланові перевірки відповідно до Закону України від 12.05.2022 р. № 2260-ІХ (набрав чинності з 27.05.2022 р.) та Закону України від 03.11.2022 р. № 2719-ІХ (набрав чинності з 25.11.2022 р.).

      Із 25 листопада 2022 року перелік перевірок було розширено та дозволено проведення документальних позапланових перевірок що проводяться:

      - на звернення платника податків;

      та/або

      з підстав, визначених наступними підпунктами пункту 78.1 статті 78 ПКУ:

      - 78.1.2 (не подання в строк звітності у частині контролю за трансфертним ціноутворенням);

      - 78.1.5 (обставини не були досліджені під час першої перевірки, та об'єктивний їх розгляд неможливий без проведення перевірки);

      - 78.1.7 (реорганізація юридичної особи, інші питання реорганізації юридичних осіб, припинення діяльності ФОП);

      - 78.1.8 (відшкодування з бюджету ПДВ / від'ємне значення ПДВ, що більше 100 тис. грн);

      - 78.1.12 (перевірка, яка призначається контролюючим органом вищого рівня для перевірки висновків щодо перевірки, яка була проведена контролюючим органом нижчого рівня);

      - 78.1.14 (невідповідність умов контрольованої операції принципу "витягнутої руки");

      - 78.1.15 (неподання документів щодо ТЦО);

      - 78.1.16 (подано звіт про контрольовані операції, надісланий платником податків відповідно до пункту 39.4 статті 39 ПКУ);

      - 78.1.21 (отримано інформацію та/або документи від іноземних державних органів щодо вже проведеної перевірки);

      - 78.1.22 (проведення господарської діяльності нерезидентом через постійне представництво на території України без взяття на податковий облік).

      Закон № 3219-IX розширює відповідний перелік та доповнює його наступними підставами:

      - 78.1.1 (документальні позапланові перевірки платників податків через інформацію, що свідчить про порушення податкового законодавства з питань оподаткування доходів, отриманих нерезидентами, із джерелом їх походження з України або з питань оподаткування нерезидентів, які здійснюють свою діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, платників податків, які здійснюють діяльність у сфері виробництва або реалізації підакцизної продукції, організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес), платників податків, які надають фінансові, платіжні послуги);

      - 78.1.9 (щодо платника податку подано скаргу щодо недоліків податкової накладної / акцизної накладної);

      - документальні позапланові перевірки платників податків через податкову інформацію, що свідчить про порушення платником валютного законодавства в частині дотримання граничних строків надходження товарів за імпортними операціями та/або валютної виручки за експортними операціями.

      Слід також зазначити, що Закон № 3219-IX пов'язує проведення документальних та фактичних перевірок з безпечністю умов їх проведення.

      Так, перевірки можуть бути проведені за умови:

      - доступу, допуску до територій, приміщень та іншого майна, що пов'язані з об'єктами оподаткування платників податків;

      - допуску до документів про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи та видатки, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків;

      - проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки.

      У випадку наявності відповідних обмежень, перевірки зупиняються до завершення дії таких обставин або усунення перешкод щодо проведення перевірки за рішенням керівника контролюючого органу.

      Такі обставини зупиняють перебіг строку проведення перевірки з подальшим поновленням її проведення на невикористаний строк.

      Закон № 3219-IX також передбачає, що документальні перевірки, що були розпочаті та незавершені до 24 лютого 2022 року, крім перевірок, для яких встановлено мораторій, поновлюються на невикористаний строк.

      Що зміниться для єдинників за ставкою 2%

      Закон № 3219-IX скасовує спеціальний режим оподаткування за ставкою 2 %.

      При цьому, платник податків матиме право подати заяву про відмову від застосування 2% єдиного податку та вказати на яку систему оподаткування він переходить. Якщо таку заяву не подано, а також якщо платник не повідомив про своє бажання перейти на іншу систему оподаткування в заяві, він автоматично переводиться на систему оподаткування, на якій перебував до обрання 2% системи.

      Платники податків, які зареєструвалися вже після 24 лютого 2022 року та одразу обрали спеціальну групу, автоматично стають платниками податків третьої групи зі ставкою 5%.

      Також, платники спеціальної групи, які в 2023 році перейшли на загальну систему оподаткування, мають право перейти у 2023 році повторно на спрощену систему оподаткування.

      Щодо перебігу строків...

      Закон № 3219-IX скасовує пункт ПКУ, який передбачав, що на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану зупиняється перебіг строків, визначених Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених Кодексом.

      У ПКУ встановлені винятки, на які зупинення перебігу строку не поширюється: строків реєстрації податкових накладних, подання звітності, сплати податків, строків проведення камеральних, фактичних, документальних позапланових перевірок, які можуть бути проведені, складання актів, подання і розгляду заперечень, визначення грошових зобов'язань, направлення ППР, його оскарження, нарахування пені за результатами таких перевірок. При цьому, Закон № 3219-IX все ж містить певні виключення щодо зупинення строків, на що треба зважати та враховувати.


      Назад до списку
      Головна
      Акції
      Послуги
      Блог
      Новини
      Як придбати
      Бренди
      Контакти
      Каталог
      Усі продукти BAS
      Бухгалтерський та податковий облік
      Подача звітності
      Електронний підпис
      ERP системи
      Управління торгівлею
      Доопрацювання BAS
      Галузеві рішення
      Автоматизація обліку бюджетної сфери
      Електронний документообіг
      ПРРО
      Зарплата та кадри
      Управління підприємством
      Програми для офісу
      Антивіруси
      Операційні системи
      Будьте завжди в курсі!
      Дізнайтеся про знижки та акції першими
      Наші контакти
      +38 (067) 402 85 81
      +38 (044) 390 66 16
      info@cesoft.com.ua
      м.Київ, вул. Є. Сверстюка 11а
      2025 © ЦеSoft - інтернет-магазин програмного забезпечення для бізнесу